Wednesday, October 13, 2010

Det blir kaldere

Så er høsten her med kalde netter og kjølige dager - da er det vel på sin plass å strikke votter ? Disse er strikket i Fritidsgarn på pinne nr 6 og tovet på 40 grader. Et par til voksne og tre par til barn i ulike størrelser.
Disse to Fana-genserne er det min mor som har æren for, størrelse 1 og 2 år, den røde i Gjesdal Babyull og den lyseblå i Daletta.
Så er Mette sin "Linnea" også ferdig. Denne er også strikket i Shetland Soft fra Holst Garn, farge Sapphire. Fargen er nok mest riktig på det nederste bildet.


Hva skal man så finne på ? Tror jeg strikker opp resten av Fritidsgarnet, så blir det litt bedre plass i skapet :) Da blir det noen flere vottepar før vinteren kommer.

4 comments:

lise said...

Så fine votter - jeg falt spesielt for voksenutgaven. Nydelig Linnea også.

Unknown said...

Flotte votter som kommer til og varme til vinteren..
Jakka var nydelig :o)

KRØLLEMIKKEL said...

Gode, flotte votter. Gode å ha når vinteren næremer seg.
Fin jakke også.

Frk.Badegakk said...

Så flotte ting du har strikka! Og Linnea... der minte du meg på noe... Jeg har jo en sånn liggende i strikkekurven til niesa mi som er tenkt til julegave. Kanskje fiske opp den fra kurven snart ja... hmmm...=P
Takk for titten! Ha en strålende fredag og en riktig deilig helg!